5 ok amiért csökken az email megnyitási arány

Nem nyitják meg? Spam mappába érkezik az email? Csökken a megnyitási arány? Nézd át ezt az 5 lépést az email megnyitási arány javításához!

Az egyik legjobb érzés amikor órákat/napokat szánsz a tökéletes email megírására és végre elkészülsz, majd rányomsz a Küldés gombra. Viszont amikor meglátod, hogy még a szokásosnál is kevesebben nyitják meg az email-t, valószínűleg addig tart az öröm és teszed is fel a kérdést magadnak, hogy “Miért nézik ilyen kevesen az emaileimet?”.

Mitől lehet ez?

Az első és legfontosabb, hogy tudd, ez szinte mindenkivel megtörténik. Egy bizonyos idő után te is észre fogod venni, hogy csökken az email megnyitási arány, vagy hírlevél küldés nem hozza meg a célját.

A második legfontosabb, hogy időben tenni kell ellene, utána kell járni, hogy mi lehet a probléma. Nem szabad annyiban hagyni a dolgot, hogy biztos kevésbé érdekes téma, vagy épp nem nézik az emberek az emailt és hasonló kifogások. Sokan hetekig, hónapokig úgy küldik tovább az emaileket, hogy nem is törődnek azzal, hogy valami nincs rendben a statisztikával.

email-marketing-hirlevel-kuldes-email-megnyitasi-arany-noveles-zeusweb

A cégeknél átlagosan 20%-os email megnyitási arány van.

ForrásEmail megnyitási arány
Mailchimp21.33%
Campaign Monitor17.80%
GetResponse22.15%
Átlag20.40%

Click-to-Open Rates: 14.9%

A CTOR azt mutatja meg, hogy az adott emailben mennyien kattintanak rá a tartalomban lévő linkre, mivel egy kampány nem az emailben végződik, hanem az adott landing oldalon, bejegyzésen, terméken stb.

A cégek átlagosan kb. 15%-os CTOR-t látnak:

ForrásClick-to-Open Rate
MailchimpN/A
Campaign Monitor14.30%
GetResponse15.49%
Átlag14.90%

#1: Az email mérete túl nagy

Ha alapesetben kisebb leveleket küldesz és ritkábban nagy méretűeket, akkor könnyen meg lehet találni a probléma okát.

Az e-mailek levágásának elkerülése érdekében ügyelj arra, hogy 102 kB-nál ne legyenek nagyobbak, ezt kétféle képpen tudod a legegyszerűbben elleőrizni:
1. Küldd el először magadnak az emailt és látni fogod, hogy kiírja a gmail, hogy [Üzenet levágva]. 
2. Használj HTML méret ellenőrző eszközt, hogy lást, hogy mekkorák az emailjeid.

Itt van még pár infó, hogy mitől lehet még nagy az email mérete. Az egyes blokkok (szöveg, képek, távtartók stb.) eltávolításával is csökkenthetjük az e-mail méretét. Például, ha 3 különálló szövegblokk van egymás után, és az e-mail elakad, akkor próbáld meg úgy elkészíteni, hogy az egészet egy blokkba teszed bele.

Ha ezek után a visszaáll az email megnyitási arány, akkor már tudjuk is, hogy az volt a probléma, hogy nem kattintottak rá a “Teljes üzenet megtekintése” linkre. Egyszerű javítás. 🤓

 

#2: Túl sok spam szót használsz

Ezt a problémát a legkönyebb beazonosítani, csak nézd át a listát, akár a szóra rákeresve is az emailedben, hogy ellenőrizd. Ha az email tartalmában túl sok spam szó szerepelk, akkor az email szolgáltatók (pl. gmail, yahoo, hey stb.) az emaileket egyből a spam mappába helyezheti. Ennek oka, hogy megvédja a felhasználókat a sok millió forintot ígérő spam emailektől amiket sajnos még mindig nagyon sokan elhisznek.

A felhasználók védelme érdekében több száz szót és kifejezést spamnek jelölnek meg.

Íme néhány szó amit lehet, hogy nem sejtettél, hogy spamnek jelölheti meg a rendszer:

Kattints ide a teljes lista megnyitásához.

Néhány email szolgáltató mint pl. az ActiveCampaing még az elküldés előtt átnézni az emailedet, hogy nehogy a spam mappába kerüljön. Ha a fenti szavakat megpróbálod mellőzni az emailjeid tartalmából, akkor jóeséllyel el is kerülheted a spamnak minősülést.

Ha az emailed 102 KB alatt van és a spam szavakat is mellőzted, de mégis valahogy csökken a megnyitási ráta, érdemes átnézni a tárgy mezőt is.

#3: A tárgy sor ellenőrzése

A tárgy soroknak egyetlen egy feladata van: meggyőzze/megkérje az olvasót, hogy nyissa meg az emailt. Egy optimalizált tárgy sor 41 karakter, vagy 7 szó. Próbáljuk vagy meggyőzni vagy informálni a tartalomról az olvasót benne.

Az email platformok A/B tesztelő eszközeivel megtudhatod, mely tárgysoroktól javulhat az email megnyitási arány. Azt is be lehet állítani velük, hogy automatikusan kapcsoljanak át a jobban teljesítő változatra x óraszám után. Akár ennek a bejegyzésnek a címe is lehetne egy hírlevél tárgya ha kicsit rövidítenénk rajta.

#4: Fontos az időzítés

Míg az emailek 23%-át 60 percen belül megnyitják, vannak akik csak 1-2 nappal később nézik meg, így a biztonság érdekében 3-4 nappal előbb küldjünk ki egy emailt ha fontos az időzítése, pl. ha egy eseményt szeretnénk hirdetni.

A MailChimp adatai szerint a hétköznapokon küldött emailek jobb eredményt hoznak a hétvégiekkel szemben.

Azt is megállapították, hogy általában az e-mailek küldésének optimális ideje délelőtt 10:00, a címzettek saját időzónájában.

mikor-kuldjek-emailt-email-marketing
Forrás: optinmonster.com

#5: A feliratkozók megunták a tartalmad

Tudjuk, hogy rossz érzés, de ha a feliratkozókat nem érdekli már a tartalmad, akkor ki kell találni egy másik utat, hogy elérjük őket, át kell alakítanunk az email marketingünket, hogy felkeltsük az érdeklődésüket.

A legegyszerűbb és leggyorsabb módja annak, hogy kiderítsük mi nem tetszik nekik, hogy megkérdezzük őket. Nagyobb cégek is ugyanúgy rendszeresen készítenek felméréseket, hogy mi az a tartalom amit szívesen olvasnának tőlük. Konkrét kérdéseket tegyél fel a felmérésben és adj lehetőséget arra is, hogy a saját véleményüket is leírhassák.

Például, megkérdezhetjük őket, hogy milyen tartalmat olvasnának szívesen tőlünk. Összevethetjük a legolvasottabb emailjeink/cikkeink statisztikájával is és ennek eredményével alakíthatjuk át az email marketingünket.

  • Digitális marketing trendek
  • Google SEO frissítések
  • Facebook algoritmus változtatások 
  • Ingyenes képzések, előadások
  • Marketing stratégiák
 
Mindenképp kérdezzük meg a kérdőív/felmérés végén, hogy van-e még bármilyen ötletük/véleményük, hogy ne csak kiválasztós formok legyenek, hanem egyedi mező is, hogy leírhassák a véleményüket.
 

Van egy másik lehetőség is az email megnyitási arány növelése érdekében, az pedig a feliratkozók szegmentálása. Ahelyett, hogy egy nagy listában lenne minden feliratkozó, szétbonthatjuk őket érdeklődési körök alapján, így nem kell mindenkinek elküldeni minden emailt, csak azoknak, akiket érdekelhet az adott tartalom. Ennek a legegyszerűbb módja az, hogy már amikor az adott landing oldalra irányítjuk őket, oda az adott formot tesszük be.

Most, hogy elemeztük az email méretét, spam szavak használatát, tárgysorokat, tartalmat és továbbra is alacsony e az e-mail méretét, a spamszavak használatát, a tárgysorokat és a tartalmat, de továbbra is alacsonyabb a szokásosnál az email megnyitási arány? 

Ha igen, íme néhány további e-mail elem, amelyeket ellenőrizhet, hogy visszaálljon a megnyitási ráta:

  • Használjunk egyszerű formázást (1 oszlop, max 600p széles)
  • Ne helyezzünk el egy helyen túl sok linket
  • Mindig legyen mobilbarát az email felépítése
  • Könnyen kattintható (mobilon is) gombokat készítsünk
  • Használjunk nagyobb betűtípust
  • Használjunk tömörített képeket, hogy csökkentsük az email méretét
  • Vigyünk egy kis humort a tartalomba
  • Írjunk kicsit személyesebben, a címzetthez szóljunk, ne a listánkhoz

Az email marketing stratégia fontos eszköz minden vállalkozás számára, ezért ne adjuk fel csak azért, mert romlott a statisztikánk. Ez csak azt jelenti kutatnunk kell egy kicsit és megtalálnunk a probléma forrását és javításának módját.

El fogod érni, hogy újra izgatottan nyomd meg a küldés gombot, mert tudod, hogy a feliratkozóid is izgatottak lesznek, ha meglátják a neved a beérkező üzenetek mappában.

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Folytasd

Még ezek is érdekelhetnek: