Ebben a cikkben 5 egyszerű tippet olvashattok, hogy könnyebb legyen a konverzió növelés a weboldalatokon, webshopotokon, vagy landing oldalatokon:
1. Vizuális elemek 👁️
Válassz elég kontrasztos színeket a CTA (Call to Action) gombokhoz, mert ez fogja felhívni a potenciális ügyfelek figyelmét arra, hogy egyből betöltődés után tudják, merre navigáljanak tovább. A szürke, színtelen, alacsony kontrasztos elemeket nehezen fogják észrevenni, főleg ha egybeolvad a háttérrel, vagy a többi vizuális elemmel. Emberként természetünktől fogva vonzza a szemünket az éles színváltozás. A színkontraszt tudat alatt is olyan figyelemérzetet kelt, amelynek hatására cselekedni akarunk.
2. Irányítsd a látogatókat ➡️
Az adott aloldalon, landing oldalon ha a konverzió a fő cél, akkor az oldalnak egyértelmű iránymutatással kell rendelkeznie, hogy a potenciális ügyfél érthetően és gyorsan tudja merre navigáljon tovább, vagy akár vissza az előző oldalra. Fontos, hogy keresés nélkül mindig tudjon hova tovább navigálni, így kevesebb eséllyel zárja be az oldalt, ezzel is fenntartva az érdeklődését. Az iránymutatások lehetnek finomak, például egy ember aki a CTA gombra néz (akár egy csinos hölgy), vagy egyértelműbbek, mint pl. a CTA-ra mutató nagy piros nyíl. Ugyanígy a Social Media oldalaidról is mindig a megfelelő helyre kell irányítani őket.
3. Hová tegyük a CTA-t? 📄
A CTA helye nagyon fontos, mert ez fogja felhívni a látogatók figyelmét. Ezeknek a mérésére, tesztelésére léteznek különböző eszközök, mint pl. a Scroll Map vagy a Heat Map. A Scroll Map (görgetési térkép) mutatja meg, hogy átlagosan meddig görgetnek az adott aloldalon a látogatók, vagy épp hol állnak meg a görgetéssel. A Heatmap pedig, hogy hova mozgatják a kurzort, hol kattintanak a látogatók. A görgetési térkép egy kiváló eszköz arra, hogy megtaláld hova is érdemes elhelyezni a CTA-d, mivel nagyobb valószínűséggel fogják látni. Pl. Hotjar.
4. Cselekvésre késztető címsorok, gombok 🆓🆕🆒
5. A/B tesztelés
A folyamatos tesztelés, színek és képek cseréje, CTA gomb áthelyezése másik helyre, segíthet eldönteni, hogy melyik hozz jobb konverziót. Érdemes lehet néha még akkor is tesztelgetni, ha már javultak a számok, statisztikák, hogy folyamatosan friss képed legyen a közönségedről. Teszteljük külön Landing oldalainkon is.
Ha csak pár %-ot is javítunk csak a konverziós arányon A-B teszteléssel, az éves szinten már sokat jelent, hosszútávon pedig még többet, így érdemes külön tesztelni weboldalunkon, webshpunkon vagy Landing oldalunkon az összes CTA-t, hogy megfelelő-e, illetve Social Media oldalainkon is odafigyelni a design-ra.
Kérje ingyenes árajánlatunkat!
Ha Ön is szeretne sikeres, vevőszerző weboldalt, vegye fel velünk a kapcsolatot kedvezményes árajánlatunkért! Ha van már weboldala, ingyenesen átnézzük milyen területeken szükséges felújítani.
- Email: info@zeusweb.hu
- Telefon: +36 30 875 6014
- Skype: info@zeusweb.hu
- Írjon nekünk üzenetet:
Töltse ki a lenti űrlapot és mi pár órán belül válaszolunk!