Nemsokára itt a húsvét, de még bőven van időd kihasználni pár jól bevált marketing trükköt/tippet az eladásaid és a bevételed növeléséhez. A legtöbb húsvéti ajánlat általában még az ünnepet követő 1-2 hétben is elérhető, így nem vagy elkésve semmivel. Az általunk felsorolt lenti tippek mindegyike egyszerű és követi a legnépszerűbb marketing eszközöket: weboldalt, social mediát, hírlevelet, vagy akár lokális marketing megoldásokat. Tehát nem csak a húsvéti marketinghez próbálhatja ki ezeket az ötleteket, hasznosak lehetnek bármely jövőbeli ünnephez is. Ilyenkor merül fel sok emberben a kérdés, hogyan készítsünk húsvéti akciókat, vagy, hogy milyen húsvéti akciót készítsünk.
1. Bevezetés, Statisztikák, E-Kereskedelem
Az e-kereskedelem jelentősen megváltoztatta a hagyományos húsvéti vásárlási módokat. Az online vásárlási lehetőségek révén a fogyasztóknak nem kell hosszú sorokban állniuk a helyi boltokban, hogy kedvenc márkáikra kedvezményt kapjanak. Az olyan e-kereskedelmi piactereken, mint az Amazon, Ebay, Emag, a fogyasztók most néhány kattintással bármit megvásárolhatnak. A húsvéti ajánlatok megjelenése óta a tendencia megváltozott, és a fogyasztók többsége a webshopokba özönlött húsvéti vásárlás céljából. Így ha Ön nem készít húsvéti ajánlatokat, akciókat, azzal átengedi ezeket a lehetőségeket a konkurenciának.
Mivel a vevők arra számítanak, hogy szeretteikkel lazíthatnak otthon, így minden e-kereskedelmi ügynökségnek fel kell készülnie a visszautasíthatatlan ajánlatokra. A statisztikák alapján mind a kiskereskedelmi, mind az e-kereskedelmi szervezetek érzékelik a „húsvéti hatást”. Az Egyesült Államokban a fogyasztók több mint 17,3 milliárd dollárt költöttek a húsvéti ünnepek alatt. A tanulmányok azt mutatják, hogy az ezredfordulósok voltak azok, akik minden korcsoport közül a legtöbbet költik. Április hónapban az Egyesült Királyságban is 10%-os felfutást észleltek az e-kereskedelemben, ami a „húsvéti hatás” miatt történt.
2. Frissítsük az arculatunkat, weboldalunkat
A karácsonyhoz vagy a Halloweenhoz hasonlóan a vállalkozásoknak is fel kell hívniuk a potenciális vásárlók figyelmét azáltal, hogy weboldalukat vagy webshopukat húsvéti témájú dekorációkkal díszítik. Teremtsd meg ezt a meleg, szeretetteljes érzést, és a vásárlók hosszabb ideig maradhatnak a webhelyeden, tovább olvashatnak szolgáltatásaidról vagy böngészhetnek a termékeid között. Ne feledd, az adatok azt mutatják, hogy a konverziós arány közvetlenül korrelál a várakozási idővel.
Pasztellszínek, nyuszik és tojások hozzáadásával frissítsd a főoldalt és esetleg a többi aloldalt, termékoldalt is. Hozz létre külön Landing oldalt a húsvéti ajánlatok, akciók promótálásához és hivatkozz erre egyből már a főoldalról vagy a főmenüből. Figyeljünk a megfelelő CTA-k, gombok létrehozására is a megfelelő helyeken. Készíthetsz látványos videókat is az ajánlataidhoz, főleg a social media csatornákhoz ajánlott, illetve feltünő, látványos pop-upokat is a weboldalunkra, ahol szintén érdemes megadni visszaszámlálást is. Ha még nincsenek húsvéti grafikáid, akkor arra figyelj, hogy olyan képeket használj fel vagy tölts le, amikhez van engedélyed/jogod felhasználni.
A regionális kulcsszókutatás alapján használjunk kulcsszavakat amikre rákereshetnek az érdeklődők, mint pl. húsvéti akciók, húsvéti ajánlatok, húsvéti kedvezmény stb. A megfelelő tartalom nemcsak a konverziós arányt javítja, hanem a keresőmotorok számára is láthatóbbá teszi őket.
Segítségre van szüksége Weboldal frissítéséhez vagy Landing oldal létrehozásához, vagy húsvéti grafikákhoz? Vegye fel velünk a kapcsolatot!
3. Limitáljuk a húsvéti ajánlatunk időtartamát
Nem minden esetben célszerű “sürgetni” a vásárlót, viszont egy ünnepi eseménynél, akár húsvétkor, ha azt látja, hogy “Ebben a hónapban ingyenes a szállítás” vagy “20% kedvezmény húsvét hetén”. Ha megfelelően kommunikáljuk a látogatók felé, akkor akár 34%-kal is növelhetjük a konverziós arányunkat.
A hatás fokozása érdekében elhelyezhetünk visszaszámlálót is akár a főoldalra, akár a termékek, szolgáltatások aloldalára. Itt érdemes használni új, akár piros színű, vagy akár húsvéti témájú CTA gombokat (Vásárlás most, Rendelés most stb.). Akár Landing oldalt is létrehozhatunk egyedi húsvéti akcióinknak.
Ne feltétlen csak százalékos kedvezményekben gondolkozz, kínálhatsz ingyenes ajándékokat, ingyenes szállítást, olcsóbb nagyobb csomagokat stb. Ezt a technikát akár marketinges e-mailek szövegezésében is használhatod. Az Experian egyik tanulmánya leírta, hogy a „Villámakciók” 35%-kal növelhetik az eladásokat.
4. Húsvéti Kampány indítása
Az e-mail még mindig az egyik legjobb megközelítés az ügyfelekkel, érdeklődőkkel való kapcsolatfelvételhez az interneten. Tervezd meg a tökéletes e-mailt, amelyben kiemeled a húsvéti ajánlataid, próbálj meg emojikat és érdekes, figyelemfelkeltő címsorokat, képeket használni, mert valószínűleg nem csak a te emailjeid fognak érkezni húsvéti ajánlatokkal. Egy másik tipp, hogy ütemezd az emailek elküldését. Azt is emeld ki, hogy az ajánlatod véges így igyekezzenek a lejárat előtt felhasználni a kupont, vagy igénybe venni a kedvezményket. Social Media és Google Ads hirdetésekkel is könnyen, nagyobb látogatószámhoz juthatsz a weboldaladon, viszont azokat már érdemes átgondoltan, időben, hosszabb távra tervezni, pl. egy Google Ads kampányt ne feltétlen csak 1 hétre tervezzünk.
5. Social Media & Hashtagek
A közösségi média az e-kereskedelem egyik legfontosabb marketingcsatornája. Összesítve a forgalom 31,24%-át a webhelyekre irányítják. Figyelembe véve, hogy a konverziós arány 1,82% és 3,9% között mozog, a forgalom harmincegy százalékos növekedése 1,22%-kal növelheti a bevételt. Ezekben a megpróbáltató időkben az ilyen csekély növekedések is segíthetik a vállalatokat a nullszaldós vagy negyedéves cél elérésében.
Nem szabad figyelmen kívül hagyni a hashtagek fontosságát sem. Annak érdekében, hogy a tömeg felfigyeljen húsvéti ajánlatainkra, használjunk felkapott húsvéti hashtageket a posztjainkban, erre kicsit lejjebb írunk mintákat. A húsvéti hashtagek használatával az elkötelezettség mellett bővítheti erőfeszítéseit. Ha nincs poszt ötletünk, akkor akár egy selfie-t is készíthetünk vagy egy félperces videót, hogy mit tudunk ajánlani az ünnep alkalmából az érdeklődőknek, a lényeg, hogy felfigyeljenek ránk és a vállalkozásunkra. Megoszthatunk húsvéti recepteket is, akár instagram carousel hirdetésben is, amelyben elrejthetünk reklámokat, ajánlokat is. Készíthetünk húsvéti szavazásokat, vagy fotópályázatokat is amikkel adhatunk egy kis lendületet social media profiljainknak.
Pár húsvéti felkapott hashtag, ezeket érdemes kombinálni a szolgáltatásunk hashtageivel:
Húsvéti hashtagek
#húsvét #húsvétidekoráció #kellemeshúsvétiünnepeket #húsvétitojás #húsvéti #húsvéthétfő #húsvétikalács #húsvétisonka #húsvétiajándék #elsőhúsvét #jönahúsvét #húsvétidekor #mindjárthúsvét #húsvét2018 #húsvétidísz #húsvétvan #boldoghúsvétiünnepeket #közelegahúsvét #ittahúsvét #húsvétitorta #húsvétváró #húsvétiasztal #hellohúsvét #áldotthúsvétiünnepeket #húsvétkor #húsvétifotózás #húsvétilocsolás #húsvétitál #húsvétfa #előhúsvét #húsvétiséta #húsvétreggeli #húsvétos #jöhetahúsvét #magyarhúsvét #2018húsvét #mindjártittahúsvét #mégmindighúsvét #nemsokárahúsvét #sziahúsvét
Húsvéti hashtag statisztikák
10 legnépszerűbb húsvéti hashtag 2022-ben
#húsvét- 100.00%
#easter- 40.28%
#locsolkodás- 0.25%
#instahun- 6.10%
#mutimiteszel- 7.50%
#maradjotthon- 10.93%
#happyeaster- 9.28%
#magyarinsta- 1.14%
#húsvétidekoráció- 3.56%
#mutimitsütsz- 5.84%
Kor szerinti eloszlás: #HÚSVÉT
Kor | Százalék |
---|---|
13-17 | 1.38% |
18-24 | 7.83% |
25-34 | 56.22% |
35-44 | 32.72% |
45-54 | 1.84% |
55-64 | 0% |
65-* | 0% |
Nyelv szerinti elosztás: #HÚSVÉT
Nyelv | Százalék |
---|---|
Hungarian | 86.24% |
English | 8.56% |
Slovak | 0.84% |
Polish | 0.5% |
German | 0.67% |
Danish | 0.34% |
Spanish | 0.34% |
Dutch | 0.34% |
Norwegian | 0.34% |
Tagalog | 0.34% |
Nem szerinti elosztás: #HÚSVÉT
Nem | Százalék |
---|---|
Nő | 75.76% |
Férfi | 24.24% |
6. Nyereményjáték szervezése
Számos dolgot megtehetsz az online médián keresztül viszonylag kevés erőfeszítéssel. Az egyik legegyszerűbb és legolcsóbb módja ha megkérjük az ismerőseinket, csaladtagjainkat, barátainkat, hogy osszák meg az ajánlatainkat, akcióinkat, de készíthetünk nyereményjátékokat is, amiben szintén megosztásra buzdítjuk a résztvevőket. De nem feltétlen csak megosztós-likeolós nyereményjátékokban gondolkozz, akár egy vicces képet is megoszthatsz amin egy feladvány van és a helyes megfejtők között sorsolsz ki kuponokat vagy ajándékokat a webshopodba. Érdemes kiemelni a nyereményjátékokat, mert rengeteg emberhez el tudnak jutni így a posztok.
Mire jó még egy online nyereményjáték? Növelhetjük a célközönségünk érdeklődését, leadeket generálhatunk, növelhetjük a márkánk ismertségét, látogatókat szerezhetünk weboldalunkra, növelhetjük az elkötelezettséget, és ami a legfontosabb, új ügyfeleket szerezhetünk.
Ha segítségre van szükséged social media nyereményjátékok lebonyolításában, szabályzat megírásban, keress minket bizalommal.
7. Húsvéti ajándékcsomagok és ajándékkártyák
Egyre kevesebb a becsomagolt ajándék és egyre sűrűbben ajándékoznak az emberek élményt, ajándékkártyát, kupont és hasonló meglepetéseket szeretteiknek. Kombinálhatjuk az ajándékcsomagokat úgy, hogy az egyszerre legyen szép és árban is elfogadható. Ajándékozhatunk kuponokat, ajándékkártyákat, vagy akár ingyenes szállítást is.
Ha a pénztárnál lepjük meg a vásárlót valami ajándékkal, akár egy csokival, vagy egy kuponnal, akkor azzal növelhetjük az esélyt arra, hogy véglegesítse a rendelését. Érdemes valami olyan ajándékot választani ami nekünk nem kerül sokba, viszont az ügyfél értékesnek tartsa, ezért célszerű kupont, vagy akár egy jó áron beszerzett édességet, virágmagot, vagy húsvéti csokinyuszit hozzáadni.
Ha nem meglepetésnek szánjuk az ajándékot, érdemes a Social Median is megosztani őket.
8. Húsvéti Email marketing
Az e-mail marketing még mindig az egyik legerősebb marketingeszköz 2022-ben is. Ilyenkor vannak vállalkozások akik napi szinten küldenek hírlevelet húsvéti ajánlatokkal. Egy nagyobb e-mail lista aranybánya lehet, különösen az olyan ünnepek idején, mint a húsvét.
Adhatsz az email feliratkozóknak exkluzív kedvezményt, például 20%-os kupont minden húsvéti rendeléshez. Ezután oszd meg a csak feliratkozóknak szóló kedvezményed a közösségi oldalaidon és a weboldaladon is, hogy még többet iratkozzanak fel és még több emberhez jusson el az ajánlatod. Ez az egyik legegyszerűbb módja egy még nagyobb email adatbázis összeállításának!
Ha hasznosnak találod a cikket, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson!
Ha segítségre van szükséged húsvéti ajánlatok, nyereményjátékok, grafikák vagy akár landing oldal létrehozásában, keress minket bizalommal!