1. Üzleti weboldal
2023-ban egy jól elkészített weboldal szinte elengedhetetlen egy sikeres vállalkozáshoz. Már egy kisebb üzleti weboldal is óriási előnyt jelent azzal a konkurenciával szemben akinek még nincs, vagy nem alkalmas értékesítésre. Ez az egyik legolcsóbb és leghatásosabb módja egy vállalkozás reklámozásához, bemutatásához. Felhasználhatja a weboldalát webshopként is, termékek vagy szolgáltatások online értékesítéséhez, lead generáláshoz. Így az üzleti weboldal a marketing csatornák egyik legfontosabb eleme. Bővebben a Weboldal készítés-ről itt olvashat.
Fontos kihasználni a webet mint üzleti eszközt, még azoknak is akik elsősorban offline értékesítenek, mivel az offline boltokra is elsőkörben online keresnek rá. Ha az Ön webhelye nem lesz ott a találati listában, akkor bizony a konkurenciát fogják megtalálni a keresőben. Egyszerűbb termék vagy szolgáltatás bemutatásához, hirdetéséhez, akár Landing oldalt is készíthet, amely költséghatékonyabb és célzottan tud vele konverziókat szerezni.
Ahhoz, hogy weboldala minél jobb helyezést érjen el az adott kulcsszavakra keresve a keresőmotorokban, keresőoptimalizálásra, a weboldal készítés lépései közé tartozik a SEO is. Minél jobb SEO-ja van egy oldalnak annál több látogatója, potenciális ügyfele lehet. Bővebben a keresőoptimalizálásról itt olvashat.
Statisztikák:
- Az emberek 97%-a online keres először egy terméket vagy szolgáltatást.
- Az emberek 75%-a néz utána az interneten egy cégnek, vállalkozásnak mielőtt még elgondolkodna a vásárláson.
- A vállalkozások 73%-ának van weboldala, de csak 31%-a van optimalizálva mobil eszközökre is (ezt egyébként 2021-től már bünteti a Google SEO szempontjából). Ezért ennek legalább a fele, nem alkalmas értékesítésre.
2. Blog
A blogok is egy nagyon hatékony marketingcsatornává váltak az évek alatt. Egy üzleti blog akár már egy önálló weboldalként is sikeres tud lenni, de egy webhely egy részeként is nagyon hasznos lehet ha érdekes vagy hasznos tartalmakat tudunk feltölteni rá.
Az egyik legjobb módja annak, hogy több ügyfelet szerezzen a vállalkozásához, ha rendszeresen új, eredeti tartalmat biztosít nekik. Egy jó üzleti blognak jól megírt, hasznos, érdekes blogbejegyzéseket kell tartalmaznia, amelyek szintén SEO optimalizáltak.
Igaz jó ha van egy tartalmas, jól felépített blogunk, fontos, hogy vállalkozása más weboldalakon, blogokon is szerepeljen, amelyek linkeket tartalmaznak az Ön webhelyére, ezzel erősítve a SEO-t (külső linkek) és a bizalmat is. A blogolás a fogyasztókkal való kommunikáció egyik legegyszerűbb, leggyorsabb és közvetlen módja is.
Érdekes tartalmakat, tippeket, ötleteket oszthat meg, írhat megoldásokat célközönsége problémáira. Ezeket a tartalmakat felhasználhatja az ügyfelek igényeinek felderítésére is. A blogok ügyfélcsatornákként is szolgálnak, amelyekkel kommunikálni lehet a célpiaccal. Így tehát nem is kell monodanom: Minden vállalkozónak tudnia kell, hogyan blogoljon, hogyan kommunikáljon a célközönségével.
3. Social Media
Világszerte több mint 2,7 milliárd közösségi média felhasználóval a közösségi média marketing a legnagyobb és legerősebb marketingcsatorna. A közösségi média marketing magában foglalja a tartalom létrehozását, megosztását, az adott marketing cél eléréséért. A közösségi média marketing főként szöveges, képes vagy videós posztokból, hirdetésekből állnak. A közösségi média platformok nagy száma miatt az is fontos, hogy jól válasszuk ki, melyikbe fektessünk több időt, energiát. A közösségi médiát felhasználhatjuk akár valós idejű ügyfélszolgálatra, javaslatokra vagy panaszkezelésre is.
Bővebben a Digitális Marketing-ről itt olvashat.
4. Email marketing
Az e-mail marketing az egyik legközvetlenebb, legolcsóbb és leghatékonyabb módja annak, hogy kapcsolatba lépjünk a potenciális érdeklődőkkel, az egyetlen nehézség, hogy ha folyamatosan szeretnénk kommunikálni hírlevél formájában, akkor először össze kell gyűjtenünk email listákat, ahova az olvasóknak maguktól kell feliratkozniuk. Az e-mail marketing a folyamatos és értékes információk rendszeres megosztásával elősegíti bizalom kiépítését a vevőkben és az érdeklődés fenntartását is. A legfontosabb, hogy az e-mail marketing lehetővé teszi a vállalkozás számára, hogy teljes ellenőrzést gyakoroljon az ügyfelek által kapott tartalom felett, ami lehetővé teszi az egyéni üzenetküldést.
Az e-mail marketing egy kommunikációs csatorna az ügyfél és a vállalkozás között, amiben megoszthatjuk az olvasókkal a termékeinkkel vagy a szolgáltatásainkkal kapcsolatos friss információkat, híreket, akciókat.
Kapcsolódó cikkek:
5. Lokális marketing
A lokális (helyhez kötött) marketing egy olyan marketingcsatorna, amely egy adott helyhez kötött célközönséget próbál elérni. Ezt a fajta marketinget általában kisvállalkozások, például üzletek, éttermek, fodrászok és helyi szolgáltatók használják. Amikor az emberek online keresnek fel egy az Ön vállalkozásához kapcsolódó terméket vagy szolgáltatást, akkor általában az adott helyet is beleírják a kulcsszóba (pl. fodrászat pécs). A lokális marketing segít abban, hogy vállalkozása könnyen elérhető legyen az Ön közelében lévő emberek számára. Lehet egyszerri helyi boltja és webshopja is.
A lokális marketinghez tartozik pl. egy szórólap kiszórása az üzlet körül vagy egy adott városban. Vagy akár egy rendezvényen való részvétel is hirdetőtábla formájában, amit folyamatosan új emberek láthatnak. Ez lehetővé teszi a vállalkozás számára, hogy ismétlődő fogyasztói bázist alakítson ki a vállalkozás közvetlen közelében. A több telephellyel rendelkező nagyobb vállalkozások helyi marketing segítségével érhetik el a helyi célpiacaikat.
6. Szóbeli marketing
A szóbeli marketing (WOMM) az, amikor a fogyasztók érdeklődése egy vállalkozás iránt tükröződik a mindennapi párbeszédben más emberekkel, pl. továbbajánlás útján.
A fogyasztók 92%-a jobban hisz a család és a barátok javaslatainak, mint a reklámoknak. Ez óriási ok arra, hogy az ügyfeleire támaszkodva ajánlja vállalkozását másoknak, pl. vélemények elhelyezésével weboldalára.
Az emberek általában jobban bíznak az ügyfelekben, mint a marketing szakemberekben. Úgy gondolják, hogy a marketing szakembereknek célja csak a kitűzött statisztikák elérése és minél több ügyfél megszerzése.
Ahhoz, hogy szóbeli továbbajánlást érjünk el valakinél, nem elég minőségi szolgáltatást nyújtani, kiváló ügyfélszolgálattal, gyors, kedves kommunikációval is rendelkeznünk kell. Miután lezártuk a projektet és az ügyfél is elégedett, azotán kérjünk csak véleményt és továbbajánlást. A véleményt pedig mindenképp helyezzük el a weboldalunkon, blogunkon.
Milyen marketing csatornát használjak?
A választott marketingcsatorna típusa az Ön igényeitől és költségvetésétől függ. Javasoljuk azonban, hogy próbáljon ki minél többet, a siker esélyének növelése miatt. Természetesen az idő pénz, ahogy szokták mondani, ezért érdemes azokra a marketing csatornákra összpontosítani, ahol könnyebben, jobb áron érhetjük el a célközönségünket. A fent említett csatornák legfontosabb kötelező eleme az üzleti webhely. Miután elkészült weboldal, felhasználhatja azt Blogolásra, Social Media összekötésre, vagy akár az összes többi marketing csatorna használatára.
Pl. A weboldalán lévő Blogban létrehoz egy bejegyzést, amit utána megoszt a Social Media oldalain.
Az ebben a cikkben említett összes marketingcsatorna hasznos módja lehet az ügyfelek elérésének, különösen, ha a szolgáltatóiparban tevékenykedik. Segítenek abban, hogy releváns, versenyképes és nyereséges maradjon, különösen ebben a technológiai korban. Tehát ha még nem tette volna meg, próbálja ki minél előbb a fentieket.
Ha nem tudja melyik lehet az Ön számára a leghasznosabb, vagy, hogy melyikkel kezdje, vegye fel velünk a kapcsolatot a lenti elérhetőségek egyikén!