Sokan teszik fel a kérdést, főleg kezdő vállalkozóként: Hogyan szerezzünk új ügyfeleket? Ezért megosztunk most 8 ügyfélszerzési tippet, hogy segítséget nyújthassunk, akár kezdő, akár tapasztaltabb vállalkozóknak is. Mielőtt még elmennénk egy értékesítési tréningre, vagy felvennénk egy üzletkötőt, először nézzük át milyen egyszerűbb lehetőségeink vannak, amik megkönnyíthetik az ügyfélszerzést. Amit mindenképp meg szeretnénk jegyezni még a cikk elején, hogy ezek nem kőbevésett technikák, nincsenek (általában) rövid utak, vagy egyszerű válaszok, mindenkinek a saját célközönségéhez kell alkalmazkodnia.
1. Legyen egy jól felépített weboldalunk
Mivel az érdeklődők 95%-a az internetes keresőt használja először ha egy szolgáltatást vagy terméket keres, ezért ha a keresési találatok között a te weboldalad nem fog megjelenni , akkor bizony a konkurenciának adod át a potenciális ügyfeleid igen magas százalékát.
Egy jól felépített weboldal az egyik leghatásosabb módja egy termék vagy szolgáltatás reklámozásához, bemutatásához. Felhasználhatod a weboldalad webshopként is, termékek vagy szolgáltatások online értékesítéséhez, lead generáláshoz. Így egy üzletileg jól felépített weboldal a marketing csatornák egyik legfontosabb eleme. Fontos kihasználni a webet mint üzleti eszközt, még azoknak is akik elsősorban offline értékesítenek, mivel az offline boltokra is elsőkörben online keresnek rá. Egyszerű szolgáltatásnak, terméknek Landing oldalt is készíthetünk. Választhatunk hirdetéskezelési opciókat is ha kevés a látogató.
Ahhoz, hogy a weboldalad minél jobb helyezést érjen el az adott kulcsszavakra keresve a keresőmotorokban, keresőoptimalizálásra, angolul rövidítve SEO-ra lesz szükséged. Minél jobb SEO-ja van egy oldalnak annál több látogatója, potenciális ügyfele lehet.
Bővebben a Weboldal készítésről itt olvashat.
Ha te is szeretnél modern, vevőszerző weboldalt, vedd fel velünk a kapcsolatot!
2. Frissítsük a Social Media profiljainkat
Rengeteg kezdő vállalkozó gondolja azt, hogy neki nincs szüksége facebook vagy instagram oldalra, vagy készít egyet, de elhanyagolja azt, pedig ezzel sok lehetőséget hagynak ki. Elsőkörben kezdje azzal, hogy létrehoz egy vállalkozásához illő Social Media arculatot (borítókép, profilkép, posztok stb.), majd töltsön ki minden fontos információt.
Készíts előre terveket, hogy mikor és mit fogsz posztolni. Vásárolhatsz a vállalkozásodra és szolgáltatásodra szabott Poszt csomagokat, amiket csak be kell állítanod, hogy mikor szeretnél publikálni, de ha Social Media menedzsmentet is választasz, akkor mi publikálunk abban az időpontban, hogy a legtöbb potenciális ügyfelet elérje az adott poszt.
Nagy előny ha folyamatosan készítesz profi fotókat a termékeidről, akár fehér vagy szürke háttérrel. Érdemes foglalkozni ezzel és belefektetni az időt, mert ezeket a fotókat nem csak a social mediaban, hanem a weboldaladon, videóidban vagy reklámanyagaidban is felhasználhatod majd. Nézd át a social media oldalaid egy ügyfeled/érdeklődőd szemével és gondold át, hogy melyik cégben bíznál meg jobban, akik saját fotókat készítenek a termékeikről, valódi, érdekes tartalmakat osztanak meg, vagy abban akik netről szedett képeket tesznek ki, félinformációkkal, havonta 1-2x posztolva, vagy esetleg abban akinek még Social Media oldala sincs. Választhatunk hirdetéskezelési opciókat is ha még kevés az elérése social media oldalainknak.
Gyűjthetsz véleményeket is ügyfeleidtől, megoszthatsz friss információkat, nyitvatartást, bemutathatsz új termékeket, szolgáltatásokat. Győzd meg az érdeklődőket, hogy te vagy az a személy akiben megbízhatnak!
Bővebben a Digitális Marketingről és szolgáltatásainkról itt olvashatsz.
3. Készítsünk bemutatkozó anyagokat
Készítsünk pdf formátumú, tömörített bemutatkozó anyagot, amit emailben küldhetünk ki a potenciális ügyfeleknek. Használjuk a cégkeresőket és gyűjtsünk ki minden olyan kontaktot akit később felkereshetünk.
Készíthetünk még szórólapot is ami a lokális vállalkozások egyik legfontosabb eleme, de nem lokális vállalkozás esetén is hozhat ügyfeleket. Ami fontos, hogy csatoljuk össze egy ajánlattal is a szórólapot, hogy ne csak a reklám legyen a szórólap fő célja. Érezze azt az olvasó, hogy egy különleges ajánlat van a kezében. Szórólólapon elhelyehezhetjük weboldalunk vagy landing oldalunk linkjét, ahol bemutathatjuk szolgáltatásainkat, akcióinkat.
4. Célcsoport meghatározás, felkeresések
Elsőkörben megkereshetjük a régi ügyfeleinket is, elmondhatjuk nekik, hogy bővítjük a vállalkozásunkat vagy, hogy szabad kapacitással rendelkezünk új projektek/munkák elvégzéséhez. A legtöbb ügyfél (főleg ha elégedett volt), örömmel fogadja az ajánlatokat, ezzel is azt látják, hogy még mindig elérhető vagy. Sok ügyfél tart attól, hogy később eltűnik a vállalkozó, és nem fog többet segítséget kapni ha bármi problémája lenne. De az is előfordul, hogy simán csak elfelejtették, hogy kivel dolgoztak legutóbb. Ebben segítségünkre lehet a ChatGPT is vagy a mesterséges intelligencia.
Ne féljünk kérni, kérdezni, mert sokszor a komfortzónánkon kívülről jönnek a legjobb ötletek, projektek, amikből később akár a legjobb referenciáink is lehetnek.
5. Régimódi, de használjuk a névjegykártyánkat
Ha még nincs, készíttessünk egyet. Legyen egyszerű, de ízléses. Ügyelj arra, hogy szerepeljenek rajta a szolgáltatásaid és az elérhetőségeid is. Fotókat, illusztrációkat ne rakj a névjegykártyára, maradjon egyszerű, maximum a vállalkozásod logóját helyeztesd el rajta. A névjegykártya nem óriásplakát. Használj max 1-2 betűtípust. Egy-két szín (akár átmenettel) bőven elegendő. Ha például egy rendezvényen vagy és lehetőséged van találkozni egy potenciális ügyféllel, ne add oda nekik a kártyád, helyette kérd el az övét. Mondd azt, hogy: „Szívesen együtt működnék Önnel az eseményt követően. Van névjegykártyája?” és csak utána add át te is a saját névjegykártyád.
Sokkal fontosabb, hogy megkapjuk az elérhetőségüket, mint hogy mi adjuk meg a sajátunkat. Így nyomon követhetjük a várakozást. A következő munkanapon próbáljunk meg kapcsolatba lépni velük a névjegykártyán megadott elérhetőség egyikén, elsőkörben emailben ajánlott. Írjunk az emailbe egy rövid bemutatkozást és hogy biztosan emlékezzenek rá, hogy kik is vagyunk. Csatolhatunk hozzá bemutatkozó anyagot is. Legyen rövid és egyszerű. Zárhatjuk az emailt egy olyan bekezdéssel is, ahol nyitva hagyunk egy párbeszédet vagy témát, vagy kérdezhetünk valamit, hogy nagyobb eséllyek kapjunk választ.
Bővebben a Grafikai tervezésről és szolgáltatásainkról.
6. Csatlakozz közösségekhez és szervezetekhez
Legyél aktív mind a társadalmi csoportokban (Facebook, LinkedIn), mind a kereskedelmi szervezetekben. Valószínű, hogy néhány kilométeren belül van egy szakmai szervezet (Vállalkozói szervezetek, találkozók stb.). Építsünk úgy kapcsolatokat az emberekkel, hogy közben nem eladni próbálunk. Tudjon meg többet arról, kik ők, a céljaikról, küldetésükről. Azok az emberek, akikkel valódi kapcsolatokat alakítunk ki, azokból később nagyon jó üzleti kapcsolatunk is lehet, akár már csak a továbbajánlás útján. Ez egy hosszú távú tevékenység, amely rövid távon nem tűnhet annyira hasznosnak vagy produktívnak, viszont ha mindenféle szegmensből vannak már kapcsolataink akkor nagyobb eséllyel szerezhetünk új projekteket is és nagyobb eséllyel mutathatnak be bennünket vagy vállalkozásunkat új embereknek. Ha főként online működik a tevékenységünk akkor létrehozhatunk eseményeket, live adásokat, blog cikkeket is, ott pedig kikérhetjük mások véleményeit, tapasztalatait. Bármit is teszünk, fektessünk be abba a közösségbe, amelyhez tartozunk.

7. Fektessünk be
Fektessünk be magunkba és vállalkozásunkba is folyamatosan. Elmehetünk képzésekre, akár a saját tevékenységünkhöz kapcsolódóra, akár a válllalkozásunk bővítésének céljából. Ne sajnáljuk befektetni új termékekre amikkel a szolgáltatásaink, termékeink minőségét növelhetjük, mint pl. egy új fényképezőgép termékfotózáshoz, vagy új gépek a gyártási kapacitás növeléséhez. Rengeteg képzés van már az interneten, amikből már olyan tudást is szerezhetünk, ami akár napok alatt megtérül. Ugyanilyen befektetésnek számít az is ha megbízunk egy grafikust vagy webdesignert, hogy frissítse a céges arculatunkat vagy weboldalunkat.

8. Fejlesszük magunkat
- Olvassunk könyveket a vállalkozásunkról, vállalkozásfejleszésről, szakmáról, marketingről, ügyfélszerzésről
- Olvassunk online tartalmakat, cikkeket, nézzünk videókat a szakmánkkal kapcsolatban
- Hallgassunk podcastaket, ismerjünk meg új nézőpontokat, hallgassunk meg új véleményeket
- Gratulálunk!
Ha görgetés nélkül, a cikket végigolvasva jutottál el idáig, akkor téged tényleg érdekelnek ügyfélszerzési tippjeink. Ha úgy érzed a fent említett szolgáltatások egyike hasznos lehet vállalkozásod számára, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti elérhetőségek egyikén, hogy segíthessünk!
Segítségre van szüksége?
Kérje ingyenes árajánlatunkat!
- Árajánlat kérés
Töltse ki a lenti űrlapot és mi 12 órán belül válaszolunk!