Kíváncsi vagy mik egy sikeres weboldal készítés lépései, vagy mi a weboldal készítés menete? Ebben a cikkben több pontban részletezzük, hogy mire kell odafigyelni és mi sorrendben egy weboldal készítés lépései.

Fontos, hogy ez a lista csak az általános lépéseken vezet végig, minden weboldal készítési projekt egyedi lépéseket igényelhet.

A cikk tartalma:

1. Célkitűzések meghatározása
2. Célcsoport meghatározása
3. Tartalomtervezés
4. Domain és tárhely kiválasztása
5. Webdesign
6. Fejlesztés
7. Tartalom létrehozása
8. Keresőoptimalizálás (SEO), Kulcsszókutatás
9. Tesztelés
10. Publikálás
11. Karbantartás és frissítés
12. Összegzés: Weboldal készítés lépései

Weboldal készítés folyamata

 

1. Célkitűzések meghatározása:

Milyen célból készíted a weboldalt? Pl. személyes blog, vállalkozásod vagy céged bemutatása, webáruház ahol termékeket értékesíthetsz, oktatási platform, lokális vállalkozás megjelenítése stb. Amikor egy kivitelezőnél árajánlatot kérsz, ezt mindenképp írd bele, mert ez nagyban befolyásolhatja a funkciókat és a kivitelezés végösszegét.

A weboldal céljai közt szerepelhet az értékesítés, tájékoztatás, bemutatkozás, kapcsolatépítés, oktatás, márkaépítés, közösség építés, blogolás. Fontos, hogy ezek a célok mérhetőek és relevánsak legyenek a kívánt eredmény elérése érdekében.

Példa 1: Egy építőipari vállalkozásod van, szeretnéd informálni az új ügyfeleket és szeretnéd, hogy könnyebben megtaláljanak, mit ajánlunk neked?

Egy reszponzív, tablet és mobilbarát építőipari weboldal készítést ajánlunk, ahol több aloldalon, a szolgáltatásoknak külön aloldallal, keresőoptimalizálva van a tartalom a fontos, keresett kulcsszavakkal, jól átláthatóan, könnyen az árajánlatkéréshez navigálva a látogatókat. Ezt akár helyhez, városhoz kötve is keresőoptimalizálhatjuk.

Példa 2: Hamarosan megnyitod az apartmanodat, szeretnéd minél gyorsabban megismertetni az emberekkel és új vendégeket szerezni, mit ajánlunk neked?

Egy reszponzív, tablet és mobilbarát szálláshely weboldal készítést, naptáras foglalórendszerrel, automatikus szinkronizációval a többi szállásadó oldallal, árkalkulációval, automatikus emailekkel. Hasonló a tervezés kozmetikus weboldal készítés esetén, csak ott nem naptáras foglalórendszer van beépítve, hanem időpontokra osztott.

 

2. Célcsoport meghatározása:

Kik lesznek a weboldalad fő látogatói? Mit várnak el? A célcsoportod meghatározása kulcsfontosságú szerepet játszik még a weboldal elkészítése előtt, mert így könnyebben, gyorsabban és specifikusabban tudod elérni az adott céljaidat (akár csak információ megosztás, akár egy termék eladását). Célcsoportot meghatározni lehet pl. demográfiai adatokkal, felhasználói és vásárlási szokások alapján, online viselkedés szerint, vagy akár problémák és szükségletek alapján is.

Ezeknek az információknak a birtokában könnyebben személyre lehet szabni a weboldalad tartalmát, designját, hogy az vonzó, érdekes és érthető legyen számukra. Ha megvan az adott célcsoport, akkor a hirdetéskezelés is gazdaságosabban tud működni.

Weboldal Célcsoport meghatározás

3. Tartalomtervezés:

Sok kezdő vállalkozónak még egy bemutatkozója sincs még a weboldaluk elkészítése előtt, ezért érdemes azt már úgy megtervezni, hogy az jól felhasználható legyen a weben is. Gondold át, hogyan szolgálja a weboldalad a célcsoportod igényeit és problémáit. A tartalomnak relevánsnak és értékesnek kell lennie számukra.

Ez a lépés kapcsolódik a Design tervezéshez is, mert a tartalomnak és a designnak érdemes összhangban lennie. Fontos a jól megtervezett struktúra, hierarchia, menürendszer, a tartalomtípusok megfelelő használata, a CTA (Call to Action) gombok megfelelő helyre történő beillesztése, az interaktív elemek mint pl. az űrlapok, komment szekciók. A jól optimalizált képek és videók, social media integrációk, és ezek folyamatos frissítése és naprakészen tartása. Ehhez a lépéshez tartozik a céges fotózás, reklámvideó készítés, termékfotózás is, ezeket  is érdemes előre elkészíteni.

 

4. Domain és tárhely kiválasztása:

Hogyan válassz domain nevet és tárhelyet? Sokan már úgy keresnek meg minket, hogy a weboldal készítés lépései előtt már lefoglalták domain nevüket, pedig nem is tudták még, hogy mire érdemes figyelni a regisztrációkor.

Mivel jelenleg elég olcsók a domain nevek, érdemes lehet többet is lefoglalni, de ettől függetlenül mindenképp ki kell választanunk a megfelelő domain nevet amire a fő tartalom épül. Itt több lehetőségünk is van, a SEO miatt (kis mértékben befolyásolja, de nem ez a fő fontosságú) a domain névben már szerepelhet a kulcsszavunk is, pl. “asztalospecs.hu”, vagy bármi egyéb amire rákereshet célközönséged. A másik lehetőség a márkaneved szerepeltetése, pl. zeusweb.hu, hosszútávon ez a jobb megoldás, megbízhatóbb vállalkozónak/cégnek tűnhetsz ettől, főleg ha több tartalmat is szeretnél a weboldaladon feltüntetni, vagy több mindennel is foglalkozol.

 

5. Webdesign:

Egy jó webdesign és a profi grafikai tervezés hozzájárul a felhasználói élmény (UX) javításához. A könnyen áttekinthető elrendezés, a színhasználat, a navigáció és az általános dizájn segíti a látogatókat abban, hogy könnyen megtalálják, amit keresnek. Az esztétikus és professzionális megjelenésű weboldal megerősítheti a vállalkozás vagy személyes márka megbízhatóságát. Az első benyomás rendkívül fontos az online környezetben. A webdesign lehetőséget kínál a márka egyedi megjelenésének és személyiségének kifejezésére. A megfelelő színválasztás, logó elhelyezés és egyéb vizuális elemek segítenek a brand azonosításában.

Ügyelj a reszponszív tervezésre, hogy az oldal jól nézzen ki különböző eszközökön, egyedileg kell elkészíteni a webdesign-t tabletre és telefon eszközökre is, illetve ellenőrizni különböző felbontású és beállítású eszközökön is.

weboldal-keszites-arak-honlapkeszites-koltsegek-webshop-landing-oldal

 

6. Fejlesztés:

Válaszd ki a megfelelő technológiát (pl. HTML, CSS, JavaScript), illetve a megfelelő keretrendszert, CMS-t amit használni szeretnél. Ha nem tudod melyik a legjobb neked, akkor a kivitelező/fejlesztő fog ebben segíteni, azután, hogy átbeszéltétek a céljaidat illetve a kívánt funkciókat. Érdemes lehet már ennél a lépésnél beépíteni a méreszközöket, analitikákat, szükséges követőkódokat, vagy az egyéb szükséges digitális marketing eszközöket. A weboldal készítés árak és költségek tervezéséhez is fontos ismerni a funkciókat és célokat.

 

7. Tartalom létrehozása:

Jó tartalommal könnyebben megszólíthatod a célközönségedet, vonzóvá teheted az oldalad azok számára, akik a termékeidet, szolgáltatásaidat vagy akár csak információikat keresnek. A keresőmotorok keresik a minőségi tartalmat. Az eredeti, értékes és releváns tartalom segíthet a jobb rangsorolásban a keresési eredményekben, növelve ezzel a weboldal láthatóságát.

Ha blogod van és hasznos, értékes tartalmat, információkat osztasz meg rajta, azzal elérheted, hogy az emberek megosszák a cikkeidet, ezzel is növelve az oldalad, márkád, szolgáltatásaid népszerűségét. Megtervezheted a weboldaladdal párhuzamosan a Social Media oldalaid tartalmát is, illetve a többi marketing csatorna tartalmát. Webshop készítés esetén érdemes a termékeket összegyűjteni ha excelből vagy api importból szeretnéd őket feltölteni. Landing oldal készítés esetén a szövegezést érdemes előre megírni vagy kiszervezni a szövegíródnak.

Digitális Marketing eszközök

 

8. Keresőoptimalizálás (SEO), Kulcsszókutatás:

A SEO (keresőoptimalizálás) majdnem az összes lépéshez köthető, így egy külön pontot készítettünk neki. A kulcsszókutatás mint folyamat, még a tartalomtervezéshez köthető, de ez függ a célközönségedtől is. A technikai SEO is köthető a tartalomtervezéshez, illetve a fejlesztési részhez is, így csak a lényegét írjuk le azoknak, akik még ismerkednek ezzel a folyamattal.

Ide tartoznak az optimalizált metaadatok, a reszponzív design, a gyors betöltési idő, SSL, képek optimalizálása, lokális SEO, a külső-belső linkek, analitikák stb. Összességében, a SEO egy nem elhanyagolható folyamat, így a kivitelezés minden pontján oda kell figyelni a tervezésre-fejlesztésre. Fontos, hogy olyan kivitelezőt találj, aki már a weboldal elkészítésekor SEO optimalizált weboldalt készít neked.

keresooptimalizalas seo jelentese lenyege leiras3

9. Tesztelés:

A weboldal készítés lépései közé tartozik az átadás előtti több lépcsős tesztelés is. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jól működő weboldalt adjunk át az ügyfélnek.

A weboldal tesztelés lépései a következők:

  1. Funkcionalitási tesztelés
  2. Kompatibilitási tesztelés
  3. Reszponzivitás tesztelése
  4. Teljesítménytesztelés
  5. Hibaellenőrzés
  6. Biztonsági tesztelés
  7. Forma tesztelése
  8. Lokalizációs tesztelés
  9. Analytics tesztelés
  10. Végfelhasználói tesztelés

Kérj visszajelzést a weboldal használatával kapcsolatban azoktól, akik a célközönségedhez tartoznak. Ez segít az utolsó finomításokban.

weboldal keszites lepesei menete hogyan

10. Publikálás:

A weboldal készítés lépései közé tartozik végül a publikálás. Egy tapasztalt weboldal készítési kivitelező nem éles tárhelyen készíti el a weboldalad (kivéve bizonyos esetekben vagy új teljesen új weboldal esetén), így a publikálás előtt az éles tárhelyre kell költöztetni a kész weboldalt, be kell állítani a tárhelyet és a domain rekordokat, SSL tanúsítványt stb. Bizonyos bővítményeket érdemes csak az élesre telepített tárhelyen beállítani (pl. SEO pluginok, vagy prémium bővítmények amik domainhez vannak kötve). Itt kötjük össze Google Search Console-lal is.

Élesretelepítés előtt mindenképp nézzük át a jogi részét az oldalnak (impresszum, gdpr, ászf stb.), illetve készítsünk backupot is az első verzióról.

 

11. Karbantartás és frissítés:

Minden weboldal frissétsek, biztonsági intézkedések nélkül hosszútávon veszélyeztetett lehet és azon túl, hogy a funkciók nem működhetnek, vagy csökkenhet a teljesítmény/sebesség, vírust is kaphat, ami az összes tárhelyen lévő weboldalra átterjedhet, ezért érdemes folyamatosan karbantartani weboldalainkat. A feltört weboldalak adatokat is szivárogtathatnak ki, ami GDPR szempontból is rendkívül problémás. Ezek megtörténhetnek egyszerűen egy túl egyszerű jelszó miatt, egy nem frissített bővítménytől, vagy szimplán csak biztonsági rés miatt.

Ezen kívül a folyamatos frissítés, fejlesztés, karbantartás fontos a sebesség és a teljesítmény megtartása miatt, a változó böngésző kompatibilitás miatt, a felhasználói élmények fokozása miatt, SEO beállítosok miatt, illetve a versenyelőny érdekében is. Az aktuális és releváns tartalom láttán jobban megbíznak benned a látogatók, ha látják, hogy naprakész információkat osztasz meg. Tekintsd meg weboldal karbantartás csomagjainkat.

Egy feltört/vírusos weboldal már pár nap alatt is negatív hatással lesz a google helyezésedre!

 

Összegzés: Weboldal készítés lépései

Fontos tehát, hogy weboldalunk elkészítése előtt határozzuk meg a weboldal célját, ismerjük meg a célközönségünket, tervezzük meg jól a designt, funkciókat, technikai igényeket. Hasznos lehet még ha előre meghatározzuk a büdzsénket is, mert a kivitelező tudja ahhoz igazítani a projektet, illetve az alapján készíti el az árajánlatot, és az alapján tervezi meg a skálázhatóságot, jövőbeli bővítéseket. Még a tervezési fázisban meghatározhatod a projektmenedzsment stratégiáját, beleértve az idővonalat és az erőforrásokat. Ez segíti a projektciklus hatékony kezelését.

Sok szerencsét a konverzió növelésben és a sikeres weboldalad elkészítésében! Reméljük a fenti weboldal készítés lépései cikkünk segíteni fog az ügyfélszerzés sikeres útján!

Ha szeretnél Te is profi, ügyfélszerzésre optimalizált weboldalt, keress minket bizalommal elérhetőségeink egyikén.