Mi az a Mikro-Marketing és hogyan segíti a vállalkozásod?

mikro-marketing-thumbnail-zeusweb
Üzletemberként vagy egy vállalkozás tulajdonosaként mindig keresni kell az új lehetőségeket, hogyan javíthatjuk a piaci pozíciónkat.

Bevezetés

Üzletemberként vagy egy vállalkozás tulajdonosaként mindig keresni kell az új lehetőségeket, hogy javítsuk a piaci pozíciónkat. Legyen szó minőségi tartalom létrehozásáról, új marketingstratégiák felkutatásáról vagy a jelenlegi stratégiák javításáról, mindig ki kell használni a lehetőségeket a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak reklámozásában.

Ennek elmulasztása hátrányosan befolyásolhatja a vállalkozás imázsát.

A termékek forgalmazása során számos lehetőség közül választhatunk. A mikromarketing az egyik ilyen lehetőség, és rendkívül népszerű a vállalkozások körében.

Mi az a Mikro-Marketing és hogyan működik?

Mikromarketing minden olyan marketingtevékenység, amely a közönség csak egy bizonyos részét célozza meg. 

Az ügyfélkört a marketingszakember választja egy bizonyos jellemző alapján, például életkor, nem, beosztás, hely stb.

Általában szűk vevőkörrel rendelkező termék vagy szolgáltatás reklámozására használják.
Ez a tömeges marketing ellentéte, ahol ugye mindenkit célzó kampányokat futtatunk.

Az Uber helyalapú mikromarketing stratégiát alkalmaz minden városban, amelybe terjeszkedik. Amikor az Uber nemrég belépett a vancouveri piacra, a város esős időjárását használva arra ösztönözte az embereket, hogy használják az ő alkalmazásukat, ahelyett, hogy esernyővel sétálnának a forgalmas utcákon.

mikro-marketing-piramis-zeusweb

Ha megérti, mi ösztönzi közönségét a vállalaton keresztül történő vásárlásra, célzott marketingkampányokat indíthat. Az ügyfelek demográfiai szegmensének igényeit kielégítő mikromarketing kampányok nagyobb valószínűséggel eredményeznek konverziót, mint a tömeges marketingkampányok, amelyek nem.

A mikromarketing előnyei közé tartozik a pontos, szűkített célzás, amely miatt a költségekből is faraghatunk, valamint az, hogy a felhasználók által generált növekedés is magasabb ez miatt.

Mikro-Marketing vs. Makro-Marketing

Célpiac:

Az elsődleges különbség a mikromarketing és a makromarketing között az, hogy az előbbi az emberek megcélzott kis csoportjára összpontosít, míg az utóbbi az ügyfelek széles körére. 

Például, ha egy marketingszakember beosztáson alapuló mikromarketing stratégiát alkalmaz, akkor egy adott szakmában dolgozó személyeket, például pénzügyi elemzőket vagy orvosokat vesz figyelembe. Viszont a makromarketing stratégia magában foglalja bármely szakma embereinek megcélzását.

Ügyfélhálózat és kapcsolatok

A két stratégia közötti különbség az ügyfelek hálózatának kiépítésében és a hálózatban lévő ügyfelekkel való kapcsolatokban is megmutatkozik. Például a mikromarketing célja, hogy szilárd kapcsolatokat alakítson ki az ügyfelekkel. Ennek a stratégiának a használata során a márkahűség kiemelt fontosságú, mivel az ügyfelek célcsoportja egy bizonyos résnyi csak.

Másrészt a makromarketing hajlamos egy nagy ügyfélhálózat kiépítésére. A cél az, hogy a terméket minél több embernek értékesítsék. Így a disztribúció a fő hangsúly a makromarketingben a mikromarketinghez képest, amely az ügyfelek értékének maximalizálására összpontosít.

Mikro-Marketing előnyei

Mikro-Marketing hátrányai

Gyakorlati példa

Azon cégek közé tartozik a Red Bull, amely sikeresen hajtotta végre a mikromarketing stratégiáját. A cég az extrém sportokban résztvevő fiatalokat választotta célcsoportjává, és sikeres marketingstratégiát épített köré.

Az energiaital gyártó szponzorálni kezdte az extrém sporteseményeket, például a sziklás búvárkodást Hawaii-on és a gördeszkázást San Franciscóban. Ezzel felkeltette az érdeklődését azon fiatalok körében, akiket vonzott az energiaital ivás. További extrém sportesemények, amelyeket a Red Bull támogat, a sziklamászás, a szörfözés és a Forma 1 is.

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
Folytasd

Még ezek is érdekelhetnek:

hatekony-home-office-munkavegzes-javitasa-otthoni-munka-vallalkozas-zeusweb

Az otthoni munkavégzés (Home Office) lehetősége nagyon sok ember álma. Aki azonban legalább egyszer dolgozott már otthonról, az tudja, hogy nem olyan könnyű mint amilyennek gondolják azt.

kisvallalkozas-marketing-csatornak-uzleti-weboldal-blog-iras-haszna-elonye2

Érdekel milyen marketing csatornákat használ a többi vállalkozás? Neked melyikre van szükséged? Olvasd el a top 6 marketing csatornát ebben a cikkben.

mikro-marketing-thumbnail-zeusweb

Üzletemberként vagy egy vállalkozás tulajdonosaként mindig keresni kell az új lehetőségeket, hogyan javíthatjuk a piaci pozíciónkat.

konverzio-novelese-weboldal-webshop-landing-cta-zeusweb

Ebben a cikkben 5 egyszerű tippet olvashattok, hogy könnyebb legyen …


Ügyfél vélemények

ZeusWeb

Ügyfél vélemények

Royal Market Kft WPC 2021.06.03.

Google
Precíz, gyors és nagyszerű kommunikáció! Másra nem bíznam a weboldalam! Mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom! Nagyszerű szakember!

László Fórizs 2021.02.27.

Google
Teljesen megvagyok elégedve a munkájával. A weboldalt amit megbeszéltünk azt pontosan, korrekten és szépen csinálta meg. Bátran ajánlom bárkinek.

Evelin Török 2019.09.23.

Google
Tökéletesen meg vagyok elégedve a weboldallal. Különösen nagy segítség volt a kreativitás, amivel lényegesen nagy terhet vettél le a vállamról. Az elképzelésemet maximálisan meg tudtad csinálni, mellé pedig még külön tippeket is adtál, ami szebbé, jobbá tette az oldalt. Gyors, pontos, segítőkész. A legjobb választás volt 😃

László Peteh 2020.08.10.

Google
Egy új weboldal megtervezésére és elkészítésére kértem fel, maximálisan figyelembe vette az igényeimet és annak megfelelően alakított ki mindent. Kreatív ötleteinek köszönhetően, gördülékenyen tudtunk együtt dolgozni. Folyamatos kapcsolattartás mellett, a kért módosításokat azonnal elvégezte, így rendkívül gyorsan és precízen készítette el a weboldalt. Csak ajánlani tudom.

András Kováts 2020.10.23.

Google
Egy 9 éve működő weboldal frissítésére adtam megbízást, mint tartalommal mint dizájnba adjon véleményt, mert sajnos nem értek ehhez a "webes” munkához… Miután felvázoltam az elképzelésemet pikk—pakk elkészítette az új oldalt és az átkonvertálás után már el is indítottuk az új oldalt. Én kértem, hogy 80%-osan is tálaljuk a nagyközönség elé, de ezek után is folyamatosan történt az újabb ötletek megvalósítása, ami nagyon flottul működik. Fiatalos gondolatmenet, gyors és precíz munkavégzés, kommunikáció. Csak ajánlani tudom a webmester Urat!

Henrik Barsy 2021.02.05.

Google
Ajánlásra kaptam az elérhetőséget és tökéletesen meg vagyok elégedve a végeredménnyel!
Azon ritka szakemberek közé tartozik, aki nincs elszállva a tehetségétől (pedig lehetne), és maximális odaadással teljesíti a megrendelést.
Korábbi rossz tapasztalataim miatt szkeptikus voltam, de teljes mértékben az én igényeimnek megfelelő végterméket kaptam.
Amióta kész az új oldalam, csak ámulok, mennyire jó lett és az elkészített reklám-videók is profi minőségűek, lásd futott a Hír TV-n és a Totralcar előtti reklám blokkban a ViaSat6-on.
Ezúton is szeretném megköszönni az eddigi munkád, remélem semmin sem változtatsz és ugyanezzel a lendülettel menetelsz a céljaid felé!