Üdvözöljük a tudásbázisban
Mit jelent a SEO? Miért fontos?
Mi az a kereső-optimalizálás?
A keresőoptimalizálás (SEO = Search Engine Optimization) az az optimalizálási módszer, amellyel a weboldalakat úgy optimalizáljuk, hogy a cél a keresőmotorokban lévő jobb helyezés legyen, pl. Google-ben. Mivel a keresés az egyik fő módja annak, hogy az emberek felfedezzenek tartalmakat az interneten, a jobb rangsorolás a keresőmotorokban a webhely forgalmának növekedéséhez vezethet.
A Google-ban és más keresőmotorokban a találati oldalak elején általában a fizetett hirdetéseket láthatjuk, majd utánuk jönnek az úgynevezett organikus (nem fizetett) keresési találatok. A SEO-n keresztül érkező forgalmat általában”organikus keresési forgalomnak” nevezik, hogy megkülönböztessék azt a fizetett keresésen keresztül érkező forgalomtól. A fizetett keresést keresőmarketingnek (SEM) vagy kattintásonkénti fizetésnek (PPC) nevezik.
A keresőoptimalizálás előnyei
A keresőoptimalizálás az online marketing kulcsfontosságú része, mivel a keresőmotorok használata az egyik elsődleges módja annak, hogy a felhasználók valamit megtaláljanak az interneten. Legyen az egy termék, szolgáltatások vagy bármi egyéb tartalom.
A keresési eredmények rendezett listában jelennek meg, és minél előrébb kerül a listán egy webhely, általánosságban annál több látogató fog érkezni rá. Például egy átlagos keresés esetében az első találat az adott lekérdezés teljes forgalmának 40-60% -át kapja, a második és a harmadik találat pedig lényegesen kevesebbet. A keresők mindössze 2-3%-a kattint tovább a többi oldalra. Ezért már a rangsorolás kis javulása is jelentős eredményeket hozhat egy weboldalnak.
Hogyan működik a SEO
A Google-hoz hasonló keresőmotorok algoritmus és szabályrendszerek segítségével határozzák meg, hogy az adott lekérdezéshez milyen oldalakat kell megjeleníteniük. Ezek az algoritmusok rendkívül bonyolulttá fejlődtek, és több száz vagy akár ezer különböző rangsorolási tényezőt vesznek figyelembe a SERP-k (Search Engine Results Page) rangsorának meghatározásához. Van azonban három alapvető mutató, amelyet a keresőmotorok értékelnek, hogy meghatározzák egy webhely minőségét és rangsorolási helyét:
- Linkek - A más webhelyekről származó linkek kulcsfontosságú szerepet játszanak egy webhely rangsorának meghatározásában a Google-ban és más keresőmotorokban is. Ennek oka az, hogy egy link más webhelyek minőségi szavazatának tekinthető, mivel a webhelytulajdonosok nem valószínű, hogy más, rossz minőségű webhelyekre mutatnak. Azok a webhelyek, amelyek sok más webhelyről linkeket szereznek, tekintélyt szereznek (a Google -ban "PageRank" -nak nevezik) a keresőmotorok szemében, különösen akkor, ha a rájuk linkelő webhelyek maguk is mérvadóak.
- Tartalom - A linkek megtekintése mellett a keresőmotorok a weboldal tartalmát is elemzik, hogy megállapítsák, releváns-e az adott keresési lekérdezéshez. A keresőoptimalizálás nagy része olyan tartalom létrehozása, amely a keresőmotorok által használt keresett kulcsszavakra irányul.
- Oldalszerkezet - A SEO harmadik alapvető összetevője az oldalstruktúra. Mivel a weboldalak egy része HTML-ben van megírva, a HTML-kód felépítése befolyásolhatja a keresőmotor képességét az oldal értékelésére. A releváns kulcsszavak szerepeltetése az oldal címében, URL -jében és fejlécében, valamint annak biztosítása, hogy a webhely feltérképezhető legyen, olyan műveletek, amelyeket a webhelytulajdonosok tehetnek a webhelyük keresőoptimalizálásának javítása érdekében.
Keresőoptimalizálási technikák
A keresőmotorok működésének megértése csak az első lépés a webhely keresési rangsorának javításában. A webhely rangsorának javítása magában foglalja a különböző SEO technikák kihasználását a webhely keresési optimalizálása érdekében:
- Kulcsszó kutatás
- Tartalom marketing
- Link építés
- On-Page SEO, Off-Page SEO
- Teljesítmény optimalizálás
- Architektúra optimalizálás
Árajánlat kérés
Ha Ön is szeretne keresőoptimalizált weboldalt, akkor keressen minket bizalommal a lenti elérhetőségek egyikén.
Bővebben a keresőoptimalizálásról és hogy miért hasznos ITT olvashat.